Yoga

För inte alltför längesedan började jag med yoga. Det har liksom inte varit "min grej" då jag tyckt det varit för lugnt och så har jag blivit rastlös. Men när jag såg att det fanns något som hette migränyoga, så ville jag ge det en ärlig chans. Har då även insett att just min perosnlighetstyp verkligen behöver yoga.

Jag har nu gått 8 gånger.
Har nu ett uppehåll på tre veckor då vi ska yoga själva hemma. 20 minuter. Varje dag.

Det är en utmaning vill jag lova. Då förra veckan inte var så bra (feber) så kom jag ur min dagliga rutin med yogan. Nu måste jag på det igen. Gör ett pass som heter Lilla ryggpasset. Det funkar väldigt bra och jag mår bra efteråt. Det ska vara i förebyggande syfte så att inte man har lika kämpigt med sin migrän som man brukar.

Så yogan har kommit in i mitt liv. Förhoppningsvis för att stanna. Den blir mitt andrum, en kort paus från allt och alla i vardagen. Inre lugn och ro.

Sedan har vi även gått in lite på österländska aurvedan. Vilken docha man är, eller som dominerar:
Vata, Pitta eller Kapha.


Ska håller er uppdaterade om hur det går fortsätttningsvis, då jag har många många utmaningar kvar i detta. Eldandning tex.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0