Tid för yoga

Ja, hur går det med min yoga egentligen?
Jag tycker att jag får till det som oftast. Inte varje dag men väldigt ofta. Snart har det gått tre veckor och med målsättningen att utöva yoga varje dag. 20 minuter.

Första veckan fick jag feber. Gjorde då endast tre av fyra dagar.

Andra veckan gjorde jag fem av sju dagar.

Och nu tredje veckan är jag inne på 3 gånger. Om jag verkligen prioriterar (och inte blir sjuk) så ska jag få till sex av sju dagar denna vecka.

Jag vill verkligen det här. Har lagt min andra träning lite åt sidan. Eller, ja väldigt mycket åt sidan för att göra rum för den mentala träningen och verkligen komma in i detta. Det har varit en nödvändighet. Jag kan inte göra allt på en gång. Får ingen balans alls då.

Det intressanta är att de gånger jag tänker och känner " ååå vad jobbigt o ta de lugnt nu.....e de inte slut snart, å e de fortfarnade 20 sekunder kvar på denna övning"....ja det är då jag verkligen behöver det.

Å det är då jag blir som stoltast efteråt att jag gjort det. Tagit mig tid. Tid till återhämtning och tid till ro.

Tid till och för mig själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0