Sommarlov och cupcakes

Idag får mina barn sommarlov!
 
Nästan 6 veckor ledigt från skola, fritids och förskola. Som lite avslutningsfika gjorde jag cupcakes som de fick ta med sig till förskola och fritids idag.
 
Då det finns allergiska barn i gruppen så gjorde jag laktosfria muffins till alla. Alla fick frosting, men de som inte var allergiska fick med creamcheese i.
 
Lite bilder och recepet för er som vill prova. De mindre barnen fick minicupcakes i cirkustema. De äldre fick fotbollscupcakes. Big surprice! ;)
 
Formarna jag använde var:
 
 
Min yngsta son bar stolt in ett fat med dessa i morse, till alla de andra barnens förtjusning!
 
 
Den äldsta sonen fick dessa:
 
 
Resceptet för muffinsen (jag gjorde dubbel sats):
 
3 ekologiska ägg
2 1/2 dl socker
1 tsk vaniljsockker
3 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
3 msk kakao
1 nypa salt
50 g mjölkfritt smör, margarin
1 dl laktosfri mjölk
 
Frosting (gjorde också dubbel sats)
 
60 g mjukt mjölkfritt margarin
4 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
1 msk färskpressad limesaft
100 g philadelphiaost (den uteslöt jag i det laktosfria alternativet)
 
 
Mumsfilibabba!!!!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0