Midsommarplaner

Nu stundar snart midsommartid! En av mina favorithögtider!

I en kravfylld värld ska man inte skapa fler, men några "måsten" vill jag gärna ha inför midsommar. De är inte många och jag kan lova att de har infriats många gånger, så även i år:

1. Nära vatten, helts hav. Allra helst skärgård.




2. Midsommarstång - svensk som ålänsk



3. Jordgubbar



Det var mina tre "måsten" inför Midsommar. Självklart vill jag fira dem med nära och kära också.

Gärna en krans i håret också. Det brukar inte vara några problem men är absolut inget måste heller.

Sitta utomhus har jag alltid gjort, även fast det regnat och blåst småspik. Inga problem. De brukar snarare höra till att vädret växlar fort när man är nära eller i skärgården. Vind i håret och vind som blåser bort mörka moln!

Så jag ser fram mot årets midsommar i goda vänners lag, i skärgården, nära vattnet, med midsommarstång och jordgubbar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0