Fejan i mitt <3

Igår hade jag möjligheten att spendera dagen på Fejan. Inte det sociala mediet utan den riktiga Fejan - ön i Stockholms norra skärgård.
 
Jag har en del koppling dit, då jag för många år sedan jobbade några somrar på sjökrogen där. Härliga minnen!
 
Nu var det dax igen att bege sig dig i sällskap men flera goda vänner, varav en hyr en stuga på ön. Till en början regnade det men det bekom oss inte ett dugg. För vad gör lite regn om man har bra kläder och trevligt sällskap? Ingenting.
 
Vi tog en långprommis runt ön för att sedan avnjuta en god lunch på Fejans sjökrog. Därefter gofika hemma i vännens stuga. En härlig sommartårta med jordgubbar och mörk choklad. Smarrig fyllning med bland annat blåbär. Solen kom fram och värmde oss i knopp och kropp. Vi struntade i den planerade 16.30 färjan och stannade två timmar till. Fantastisk dag!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0