V är bra dumma...inte som Na´vis

Såg Avatar i helgen



Hade inga speciella förväntningar eftersom "alla" säger att den ska upplevas och ses på bio. Men jag blev fast och låst framför bilden.

En i sällskapet sov.....inget konstigt med det. Filmen var 2.42 lång.

Efter ett tag säger jag till sambon som är vaken:

- Vi är bra skitdumma vi människor. Vi har funnits så länge på jorden och de flesta av oss har inte fattat bättre än så här än! De e ju sjukt hur dumma vi är!

Jag vill var en Na´vi (varelserna i filmen heter så....tror jag?)

Jag vill också vara så sjukt cool och smart och vacker som varelse. Bara leva i ett med naturen. Tänka kretsloppstänkande och ecosmart. Flyga drake och hoppa bland träden.

Men .....jag bor i radhus och jobbar med människor. Är lite för kaxig och har lite för bra självförtroende (jo de har jag fått hört) för mitt eget bästa. Gillar att ha fint omkring mig och äta godis och kakor......är en tävlingsmänniska i mångt och mycket. Men.....

Jag sorterar sopor i alla fall. De är väl snällt mot moderjord?


Dumma människa. =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0