Tankat upp depåerna

Idag verkar bli en innedag. Regnet strilar ner och nu kan man knappt ana hur varmt och mysigt de varit de senaste dagarna.

Inne betyder oftast ett lugnare tempo, men ockå att man brukar hinna med sånt som man aldrig hinner annars.

Jag har lite olika småprojekt som jag vill hinna idag. Rensa ut kläder, packa om och effiktivisera lagring av det hela.

Städa, byta lakan och hänga undan all tvätt som bara lagras i lådorna i tvättstugan. Allt är rent men de kommer liksom aldrig ut ur tvättstugan ändå. De blir kvar där i de stora lådorna som alla har varsin i vår familj. De kommer aldrig till garderoben. Så man går alltid till lådan och tar det man vill ha. Smidigt men jag vill ha dem i garderoben. Lite lättare och se vad man har då liksom. jaja.....

Sen är de storhandling, vattna min mammas blommor och så gärna en löprunda. Jaja...vi får väl se hur långt jag hinner.

Igår var de annat. Då var de tjejmiddag ute i Ledinge. Oj va trevligt!

De var rosévin i stora gals, de var svalkade sommardrink, grillade grönsaker, ost, bröd och massor av trevliga och härlga tjejer!

Mumsig fruktsallad och goda tillbehör!

En del tjejer har det där lilla extra piffet på sin mat. Värdinnan i går hade det!

Så uppskattat att få komma och slå sig ner och bli bjuden på det där lilla extra. Verkligen uppskattat.

Så tack C, tack för att du lade ner det där lilla extra på allt.

Behovet att av att få sitta ostört o bara prata, tar aldrig slut. Att i lugn och ro få tala färdigt, tala till punkt, skratta och bara va utan krav är så befriande att de fyller depåerna av utsugen energi.

Jag älskar mitt liv, mina barn och min sambo. Barnens behov kommer först. Vilket ockås innebär att mina egna ibland försvinner i vardagen. Att inte ens få gå på toaletten själv, för den lilla är så inne i att "tanka mamma" så han bara måste få sitta i knät när jag sitter där, tar på ens krafter. 

Då är de ibland är de skönt att vara hemifrån och bara vara Sofie.

Så även fast jag e lite grusig i ögonen idag så är jag så mycket lugnare och mer välutvilad i mitt huvud!

Redo för en ny vecka!! Yeee!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0