Sockerkaka och en röd åsna

Dagen har bjudit lite på det mesta.

Självklart hade jag fikagäster. Bara en men ack så trevligt! Ja.....en till om jag räknar min mamma, men hon är ju som en i huset så hon räknas nästan inte.

Jag passade på att baka en socker kaka. De hör verkligen inte till det vanliga.

So this is the before picture:



And this is a bit after.......or two bites later

Gjorde ett rekrod. Käka hur mycket sockerkaka som helst! Nja inte allt detta själv, jag kanske bjöd bort 6 bitar. Men nog har jag ätit fem själv i alla fall. Riktigt gott!

Sen har dagen rullat på. Inte fått till något riktigt stäm om jag säger så. Ville och jag var och handlade, fixade lite vid datorn, såg till att mamma kunde införskaffa en ny gräsklippare, styrde upp inför morgodagen mm.

Eftersom det är torsdag idag så betyder det middag med mamma. Idag skulle vi fixa moussaka. Det var inte i går kan jag säga. Ville ville fixa lite mys som han sa, å så dukade han.



Jag fick en fin röd åsna på mitt glas. "Bara för att det är din favoritfärg mamma"

I morgon bär det av till Märsta och släktingar som tar studenten. Det ska bli så himla trevligt att byta ut lilla staden här mot något annat. Är lite less på allt här faktis. Men sen är de alltid kul att komma hem igen. Då ska jag fira en till som targit studenten och sen ner på Markandsafton och titta på duktiga gymnastiktjejerna på stora torget. NGF - rockar fett!!

Tack och gonatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0