I natt kommer hon.....eller trollar hon

Idag tappade Ville sin första tand. Precis som många andra barn som inte tappat tänder förut så behövde han lite hjälp på traven.

Vi vickade tillsamans. Vick vick.

Sen gick jag och pappan på föräldramöte på skolan han ska börja i till hösten. HAn var vaken när vi kom hem. Pappan hjälpe honom att göra i ordning sig. Men så sa han:

-Men mamma har sagt att tanden ska ut innan jag går och lägger mig!!!Åhhhhhhh!!!Den kommer inte att komma ut!!!

Vi satte oss i köket och pillade på den. Jag fick till slut ett bra grepp och sa att nu håller jag bara här en stund...å så drar jag lite....tjopp! Så föll den ur!!!!

Ville skratta och sa sen

-Aj de gör jätteont!!!

När tanden redan var ute. Sen började han skratta......å skölde lite vatten....å skratta och vi tittade och vi fotade och vi ojades över denna lilla bissing. Den första som kom och den första att lämna av.

Nu ligger den i ett litet glas med vatten på bordet i hans rum.

Ville:

-Men jag tycker det känns läskigt om hon (tandfen) ska komma när jag ligger och sover. Ska hon gå in här då?

Snabba, pedagogiska mamman:

- Nej hon kommer inte in i rummet

-Men hur kommer guldtian in i glaset då?

-Hon trollar dit den! Hon är inte inne i huset ens,,, mer autanför och så han hon ett fint trollspö som ser ut som en stjärna som hon trollar med.

-Är det glitter på?

-Ahhh. de är glitter. Hon ser ut som en prinsessa. Jättesnäll och gullig.

-Men hur kan hon se att tanden är i glaset?Kan hon se alla mina tänder i munnen också?

-Nej.....hum...nej hon kan bara se tänder som ligger i glas. Hon har magiska krafter. Å så kan hon trolla dit gultian. På natten.

-Jaha.....då fattaar jag. Gonatt mamma!


Nu gäller det att komma ihåg detta och att överföra denna info till pappan. Så at tman kör samm story liksom. Kan ju va bra.

Så de känns tryggt.

Så hit us Tandfen!!!!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0