Helgsummering

Vilket fantastisk väder!!!!Helt underbart med sol och värme.

I går så var Ville och jag nere i  hamnen och kollade in lilla markanden. Inte så mycket att se men Ville och jag njöt av solen och lite godis.

Han hoppade i hoppborgen och jag fick nästan slita honom därifrån! Vi var också med under godisregnet och fångade lite godis. Sen satte vi oss på å-kanten och bara njöt. Ville plockade upp lite godis och sa:

-De här är lyxigt mamma! Du och jag sitter här och äter godis. Så himla bra!

Åhhhhhh!!! Mamman smälte. För visst är det så. Ibland bara stannar livet en stund och den där härliga känslan liksom sprider sig i hela kroppen. Så var de precis där och då.

Ovärdeligt. Lyxigt. Bäst. Bara han och jag.....å lite godis. =)

Kvällen rundades av men att vi var hembjudan till min mamma på god mat. Hon hade slagit på stort och serverade tre rätters! Alltid gott och smarrigt.

Tyvärr fixade inte min mage gräddsås och gräddtårta. Men det var försent att ändra sig. Det onda hade kommit och det har tyvär inte alls försvunnit än. Skit också!

Magen har varit bra så länge så jag är livrädd för att få tillbaka det som var i höstas. Men inte tänka så nu....

________________________________________________________________________________________


Idag har vi haft garageloppis på vår gata. Vi ställde inte upp något bord. Jag hade bara kollat lite och tyckte inte vi hade tillräckligt för att engagera oss i det. Men de var kul att gå runt och kolla de andras bord! Mycket bra och fint. Synd att de inte kom mer folk.

Min mage bara försökte göra sig påmind hela dagen om hur onte den hade det, även fast jag verkligen försökte tänka bort den. En granne kom över och vi fick en trevlig pratstund (mycket bra att prata bort det onda) Så tack S!

Nu är det natti natti tider här i huset. Den lilla ligger och den stora är på gång.

I morgon är det jobbet som hägrar. Kul!!!

Over and out





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0