Trettondagen

Idag är det Trettondagen. Min sambos tursiffra. Kanske är det också hans turdag idag?! När han får välja så väljer han alltid siffran 13. I lagtröjor, lotter mm. Han och jag träffades också fredagen den 13. Så de är kanske min dag idag också?

 

Vakande 06.30 av att Olle slog upp sina blå och började jollra. Kan inte påstå att jag var särskilt pigg och sugen på att gå upp då. Så vi låg kvar och gosade en timma. Sen blev han less och hungrig. Ner och fixa välling och sen upp i sängen en stund till . Olle somnade om och jag snusade till. Sen ville Ville och sambon gå upp. Eller ville och ville. Men jag låg kvar under täcket.

 

Hörde hur de började klä på sig och Olle fick nya blöja. En tvättmaskin sattes igång och de började fixa och dona med frukost. Då gick jag upp. =)

 

Skönt att få börja dagen långsamt. Det behöver jag göra.

 

Idag ska det tränas också. Ett 75 min pass på Friskis. Hur nu jag ska orka de? Så i form är jag inte. Träningen ska ske med barnens faster. Hon e så bra. Bättre än hon tror och tycker själv. Hon är guld värd för oss. För mig.

 

Snart ska Ville och jag åka och hyra episod 1 och 3 av Star wars. Episod 6 går idag på tv. Han har fått börja kolla på filmerna efter mycket om och men. Med mig eller sambon som sällskap. Vissa scener får han inte heller se. Vissa spolar vi förbi och vissa får han helt enkelt titta bort på. Dumt kanske vissa tycker. Att vi redan låter honom se filmerna. Men vi har kapitulerat för att han är ett så stort fan. Han e galen i Star wars. Allt lego önskar han sig och bygger. Även det som är från 9 år. De tecknande serierna har han plöjt. Han pratar, lever och andas Star wars. Häromdagen ringde han till sin morbror och snacka om detta i säkert 15 min. När jag sedan tog luren och förklarade att han inte sett en enda riktigt episod än, blev brorsan förvånad. Ville kunde ju redan allt! Hade koll på handling och i vilket episod allt händer osv.

 

 

Men de är väl så. All åldrar har sina intressen. Jag vet ju att en hel del tjejer är tokiga i Hello Kitty – prylar. Fast då tittar jag hellre på Star wars. Faktis.

 

Well, detta är min dag så här långt. Skulle göra våfflor till lunch också, men det blev bara två och de fick Ville. Sambon fick äta rester och jag körde på en hederlig havregrynsgröt med kanel och sojamjölk. Satt varmt och gott i magen.

 

Later!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0