Söndag

Trött idag. Har inte sovit särskilt dåligt, men trött ändå. Har så himla svårt att komma i säng på kvällen. Sitter kvar uppe och tittar på tv, eller småfixar. Surfar runt för det sista boendet för Thailandsresan mm…

Skulle behöva någon som säger: ” i säng med dig nu – gå och lägg dig”. Stannar uppe så jag blir övertrött och inte känner att jag är trött längre.

Men ikväll ska jag i säng kl 21. Kan ligga och läsa en stund och sen sova. För jag vet att jag får sova som bäst före kl 02, sen vaknar Olle och vill äta. Hum….dessa sömnproblem…….

Har inte sagt något om fredagens tjejmiddag. Men det var kanontrevligt! Kände värdinnan som jag förövrigt pluggade ihop med sista kurserna på socionomprogrammet. Vi skrev också vår c-uppsats ihop. Å vilken uppsats sen. Det är nog det arbete jag kan säga att jag verkligen blev nöjd med. Vi lade verkligen ner vårt bästa i den. Så om någon känner sig sugen någon gång (och orkar) så finns den att googla på. Handlar om varför svenska män köper sex i Sverige. Jojo….de får man en del svar på.

Tillbaka till middagen. Vi var 8 tjejer, kvinnor i olika åldrar och med olika bakgrund och yrken. Ändå var vi en ganska homogen grupp pga att vi hade småbarn. Av dessa 8 så var 5 utbildade socionomer, varav en numera är familjeterapeut. Två jobbade med it och en arbetade på ett träningscenter. Flera var ”mamma-upptagna” Mycket av samtalet handlade då självklart om barn. Men efter ett tag så vill man ju gärna prata om annat också. Vi pratade jobb och allmänt. Sen kom ett ”tjejmiddags-spel” fram. Det var verkligen jättekul! Massa sköna frågor kring en massa olika saker. För att nämna några: sexliv, otrohet, nöjd med sitt liv, vad man attraheras av och mycket mer. Det gav upphov till mycket skratt och sköna kommentarer! Jag tyckte det var en bra grej när man inte känner varandra. Man kommer in på saker som man kanske aldrig skulle göra annars. Kul var det i alla fall!

 Idag blir det lite städning, promenad och dagen avslutas med att fira min svärfar som fyllt år. Så middag hos honom och lite uppvaktning. Trevligt trevligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0