Snabba kontanter



Bio i kväll! Tjolahopp!
Ska bli riktigt trevligt att sambon och jag själva ska göra något. En film blev det. Båda gillar verkligen att gå på bio och sitta och kolla in en film. ”Snabba cash” blir det. Har inte läst boken. Sambon har de och gillar den.

Betyder det att det är en ”killfilm”? Brukar ju inte bry mig om att dela upp i kill och tjejgrejer men jag ser en tydlig skillnad om jag eller sambon får välja vad vi ska se. Sen är jag inte särskilt förtjust i romantiska komedier som många andra tjejer är.

Jag gillar svenska filmer. Kanske inte de typiska komedierna men lite andra filmer. Jag gillar också psykologiska filmer och filmer som beskriver människoöden. ”Sagan om ringen” filmerna och lite tyst….Starwars filmerna. Nu har ju jag dock fått min beskärda del av dem…så lite mättat är nog det behovet just nu.

En riktig favorit är ”A Beautiful mind”. Om ni inte sett den- se den! Jag älskade också ”När lammen tystnar” kom. ”Stekta gröna tomater” är också en gammal klassiker. Gillar de svenska Millennium -filmerna. Ja ganska blandad smak. Som min musiksmak ungefär. Ingen särskild logik.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0