Olles resultat från kollen

SKÖNT.


=)


Ah.....de känns bra....fortfarande. Inga tårar denna gång. Ingen anspänning som har spruckit och växt till gråt. Det krävdes ett halvt år för att nå hit.

Vi tärffades som sagt Olles läkare på Danderyd i dag. Med på besöket var också hans sjukgymnast.

Vi som vanligt mäta och väga först och sen var det dax att gå in till Alexander Rakov. Olle fick klä av sig till blöja och sedan ner på golvet. Alexander ville kolla om han vände sig. he he....Han vänder sig om för att ge Olle en leksak....då har han redan vänt sig till mage!! Tjolahopp! Riktigt snabb!

De testar han motoriskt och känner och vrider och klämmer. Vippar hans fotleder upp och ner upp och ner och cyklar med hans ben. Stretchar honom och vänder hans huvud och alla håll och kanter. Ger honom leksaker från flera håll och lockar han att vända sig åt olika håll.

Jag tycker hela tiden att Olle är så duktig!Alexander tycker att Olle har ett öga som är lite mindre än de andra och att han kanske skelar en aning. Jag blir inte orolig. Olles bror Ville hade mindre öga än Olle och skelade mer. Det växte bort innan han blev året. Hans lilla "mandelöga" syns kanppt längre. Olle har ett öga som är aningen mindre. Blir inte orolig.

Alexander tycker ändå att de ska kollas. Så här är det. Det som för vanliga barn är normalt och inte bör kollas upp, ska hos Olle kollas upp. Men de är bra. De är noga. De gillar jag. De gör mig tryggare.

Sjukgymnasten förbjöd hoppgunga och gåstol. (vilken sjukgymnast gör inte de?)

Så Olle får hålla sig till golvet. De blir bra.

Alexander tyckte inte vi behövde träffa honom förrens Olle blir 1 år. Jippi!!!!!!!!!!!!!! det känns också väldigt bra.
Sjukgymnasten vill träffa oss innan vi åker till Thailand. Jo, ang Thailand så behöver vi inte heller någon akutmedicin eller översatta journaler som jag trodde. Åk ni bara och hade bra , sa Alexander.

SÅ..........SKÖNT!

Nu kan mitt lilla pickade oroshjärta lugna sig en aning igen. Tänka positivt och fint. Allt kommer ordna sig för vår Ollebolle. Vår lilla glada kämpe!!



 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0