Livet och döden

Har redan varit ute en timma och åkt skridskor med Ville och hans kompis + mamma. Sambon och Olle hängde också på.

Ja vad ska man säga......ibland är det negativt. Säskilt om man har en snart 6 åring som krisar och ser allt nattsvart. "Kan ingeting, går ingneting, allt blir fel allt är jobbigt. Men skridskor ska jag åka!!"

Smaka på den kombinationen! Ja.....man blir lite trött som mamma. Sambon tror att han har gett Ville det negativa genetiskt. Ha! Jo kasnke har han rätt till viss del...men är man mitt i livet med alla stora frågor och ser sig själv i mitten så är de inte lätt. Inte lätt att börja förstå vad döden är och vad livet är. Att allt kan försvinna och ens föräldrar kan dö innan en.

Han är så stor ibland och så liten också. Allt på en gång. Han vill vara nära nära och så vill han klara allt själv. Blir överduktig på vissa saker och sen "kan jag ingenting" . Känner ni andra igen er som har barn i samma ålder?

Nu är vi hemma igen i alla fall. Å skridskor vill han åka i morgon igen! På´t bara!


Kommentarer
Postat av: Fia

Hmm...känner jag igen mig???...Jaaa, det kan man säga!

Kram

2010-01-16 @ 13:02:30
Postat av: bullninjan

Ja....vet att du känner igen dig Fia.....De har de lite jobbigt våra killar. Vi får peppa och stötta så gott vi kan. De e ju för härliga och känsliga.

2010-01-17 @ 10:02:11
Postat av: Anna Eriksson

Oj ja det där känner vi igen. Jonathan är som värsta tonåringen. Stampar i golvet, smäller i dörrar och skriker och gormar. Samt detta "jag är dålig" "jag kan inte". Phu! Svårt att orka med! Men det är skönt att höra att det är samma lika hos andra också. KRAM på dig!

2010-01-18 @ 11:02:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0