Kommunikation

Ibland funderar jag om jag borde arbeta med kommunikation. Lägger ändå ner så mycket tid på det så jag borde nästan få betalt. =)

Min sambo tycker att jag bode bli chef. För vadå? Och varför? För att jag gillar att bestämma och gör det mycket hemma? Eller gör jag det för ingen annan tar beslut så jag gör det i stället för andra? Hum...har brottats med det där med att bestämma ett tag. Är ganska snabb av mig och gillar när det går smidigt, snabbt och fort. Tyvärr (och kanske ganska bra) gör ju inte alla andra det.

Resultatet blir i alla fall att jag tar en hel del beslut. För att de ofta blir smidigast så. Både privat och i yrkeslivet.

I helgen har jag fått träna mig att bli en bättre människa. Bättre på att kommunicerar och sätt aord på sådant som är svårt men självklart. Tog en promenad med en vän och konstaterade att rent teoretiskt så är livet inte ett dugg svårt att leva - men känslomässigt så går man bet och det blir tufft. ja.....

Mam lär i alla fall så länge man lever - om man vill förstås!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0