kärlek och lite lax

Sesamlax Receptbild - Allt om Mat

Nu e de klart! Fixat pass till Olle inför Thailandsresan. I morgon bitti ska han även bli vaccinerad mot svinisen. Sen är vi nästan redo för resan.

 

Idag ska jag laga fisk. Ni som känner mig vet att de inte hör till det vanliga. Väldigt ovanligt. Kan helt ärligt säga att för första gången ska jag tillaga lax. Har fått för mig att nu måste jag bara lära mig äta fisk. Skaldjur har jag gett upp. Har försökt lära mig så länge men inser att de inte går. Men fisk kan fortfarande ha en chans.

 

Det blir i alla fall en sesamvariant på spett. Kanske lite som den på bilden. Jag kör bulgur och resten av familjen käkar potatis. Få se om den går ner. Får ha en massa goda örter och citron så funkar de nog. Skam den som ger sig.

 

Fick just reda på att en vän till oss läser bloggen. En ganska oväntad sådan. De e kul!!Läs på bara!

 

Min mamma är här. Så skönt att få lite hjälp av henne. Särskilt i dag när jag borde vara klonad i två. Ville ropar och är rädd och vågar inte vara ensam. Olle som helst ska somna om……vad göra….? Så mamma kom. Tack snälla för det. Är henne evigt tacksam för allt stöd hon ger mig.

 

Igår var sista gången på Bup. ” Nu är ni som vilken vanlig familj som helst, ni har kommit ur krisen”. Så skönt att höra, även fast vi kände det båda två innan vi gick dit. Det blev ett bra avslut. När vi sitter ner och pratar så känns allt så bra nu.

 

Vi har kommit förbi och ur krisen vi hamnade i när Olle kom till oss. Över och förbi. Lite starkare, mycket klokare och fortfarande nära varandra sambon och jag. Vi känns som ett fungerande team. Mycket skönt. Sen är de klart vi småtjafsar som alla andra par vi med. Inget är perfekt. Är det dit vi strävar? Efter perfektion? Nja……jag tror inte. Finns det?

 

För mig finns bra dagar, lyckliga dagar, sämre dagar, tråkiga dagar och roliga dagar. Dagar då allt är häligt lätt och enkelt. Dagar då mycket känns tråkigt, meningslöst och negativt. Dagar som går utan att det känns något speciellt. Som flyter på, glider förbi och upplevs.

 

Det som känns hela tiden är att min sambo är där. I vått och i torrt. I de roliga och i det tråkiga. Tryggt, bra och stabilt. Så det är vårt förhållande…..å jag vill inte byta det mot något.

 

All kärlek till dig - du är bäst för mig


Kommentarer
Postat av: Helena

Åh vad fint skrivet, Sofie! :) Känner att det är en enorm grej att "bara" få barn, en enorm utmaning! Förstå då vad ni har gått igenom. Otänkbart för mig. Jag och Jompa kämpar fasiken varje dag för att få ihop allt, alla hans tusen jobb, studion, alla våra djur, försöka hita kvalitetstid ihop. Mycket det där! :) Vet inte om du såg att jag hade föreslagit fika i början av veckan som kommer nu? Om den såg likadan ut som den här, för dig, med Ville och så?



Hoppas laxen blev god!



Kramar!

2010-01-28 @ 20:56:24
URL: http://keepfocusonyourdreams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0