Bullar

Vet inte om jag skrivit om att jag sedan ca tre veckor tillbaka inte äter något vitt socker, vitt mjöl och inte någon vit pasta ris mm. Lite halvt Gi sådär.

Är ju som ni hör till namnet ganska torsk på socker och gottigott. Men man kan göra ganska mycket gott utan socker också. Idag har jag varit lite kreativ och bakat häsobullar. Även mjölkfria - så M du är välkommen över på en god och nyttig mjölkfri bulle sen!



Dessa bullisar är gjorda på bland annat dinkelmjöl, havredryck, rivet apelsinskal, kardemumma, kanel och katrinplommonpureé mm. Riktigt mumisga blev de!! Bra mellanmål istället för mammas vaniljbullar.

Har precis ätit två ljumna.....men en go latte till....mmmm

Har fixat överraskning till sambon på lördag också...Barnvakt och grejer.....Härligt. Nu längtar jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0