summering



Alla hjärtans dag!!!!

Har inte gjort något speciellt för mina närmaste med tanke på dagen. Men min mamma fick ett fint ljus som var speciellt för att hon är en sådan underbar mormor. Hon har haft hand om killarna i gårkväll och i morse. Hon är värd alla hjärtan i världen.

Av min sambo fick jag en liten present ockaå En av mina favoritfilmer: A beautiful mind. Har ni inte sett den - se den! Tror att jag skrivit om den filmen förut här i bloggen. Det är en sådan där film som blir lika intressant att se en andra och tredje gång. Dessa filmer växer inte på träd. Men denna är en guldrulle, enligt mig. Så tack kära T!

I går hade jag ju tjejmiddag. De finns ju olika varianter på dessa, och man hoppas ju alltid att de man bjudit ska var på bra humör (de smittar så bra) och ha kul. Å i går var det en riktig fullträff. En sådan där smällkaramell, kalaskul, superduper, arsgarvande, ont i käkarna av skratt - kväll. Å det är tack var er alla som kom och gjorde det så bra. Ni är bäst!!! Tack för att ni gjorde min och förhoppningsvis allas kväll till en minnesvärd en.

Idag har dagen gått av bara farten. Upp i hyfsad tid i morse och städade undan de sista från kvällen. I med en macka och sen hem till mamma där killarna var. Gosade, fikade och myste någon timma innan det var dax för mig och Ville att gå på kalas i en närliggande gympasal.

Det var tema: sport. Det spelades innebandy, basket, gjordes kullerbyttor och rockades med rockringar. Det var minipizzor och tårtor i form av stadens ishockelag. Det hela avslutades med en skattjakt och godispåse. Mycket uppskattatt och kul!

Sen hem till mamma igen och fixade mellis och sen packa i hop hela bohaget och hem. Upp med allt och sen på middag hos svärisarna. Sen kom sambon hem från fjälllen och nu har vi precis kommit hem och lagt båda killarna.

Olle är sjuk. Fått feber och är snorig som sjutton. Hostar och rosslar. Det verkar inte var någon fara men han har varit hängig idag. Så nu sover han som en stock. Vet att natten inte är något att se fram mot, men vi får hjälpas åt.

Nu ska jag avsluta och gå ner och slänga mig i soffan. Mycket nöjd men helgen!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0