My is back in town

Lilla My har åter visat sig.

Hum...inte likt mig att bli så upprörd. Eller är det kanske det? Fast jag kasnke inte reflekterat så mycket äver det förut?

Vet att jag kan "gå igång" på saker som: lathet, långsamhet, nedvärdering av andra, när människor inte håller vad de lovat, när människor inte utför sina åtaganden/arbetsuppgifter, inskränkta och dryga personer.....viljan att inte vilja förändra sig när man har möjlighet.

Ovan saker har jag dock rätt bra koll på och låter mig inte provoceras till att bli arg. Läget är under kontroll.

Men de sista dagarna har jag inte haft koll. HUmöret har åkt iväg och jag bli så irriterad över när inte folk i maktpostion gör de som de har blivit ålagada att göra..Grrrrrrrrr

Men de är inte mer än människor de med och har helt säkert en anledning till varför de gör som de gör.

När jag lugnat mig över det som gjort mig arg och irriterad brukar jag föröska tänka att människan i fråga inte har kontakt med lösning inom sig själv. Att hon behöver hjälp att hitta den. Om hon vill hitta den. För en del tar det tid - för andra går det lite fortare - för andra kommer det aldrig. UNder tiden såtr jag bredvid och kan inte annat göra än att vänta. Vänta in människan.

Men ibland är det väldigt jobbigt att vänta. Frusterande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0