Veckan har haft mycket att bjuda på

Denna vecka har varit väldigt händelserik.

Började måndagen med att jobba hundranitti....fort och snabbt och bra!

På tisdagen åkte jag och småkillarna och min mamma in till stan för att fira hennes födelsedag. Vi började dagen på Junibacken. Alla älskade det!




De hade gjort om första och sista rummet på Junibacken, vilket gjorde att vi hade kunnat vara där och leka hur länge som helst. Men efter 3 timmar var de dax att lämna av.

Vi åkte in till stan igen och tog en fika på Östermalm, i närheten av hotellet. Sen var de dax att checka in och fortsätta firandet.




Champange och blommor! Så mysigt att få rå om mamma och överraska henne på hennes dag!

Sen lite lek på rummet med barnen och sen ut på lite shopping. Väl tillbaka på rummet igen så stod ännu ett blomsterpaket och väntade! Det visade sig att blomsterfirman gjort fel och skickat dubbla buketter till priset av en!! Ibland har man lite flyt!




Sen lugnade kvällen ner sig och vi myste och hade de gott. Åt lite god choklad, sippade champange och lekte och hade de gott!

Dagen efter åt vi en supergod fruksot och sen tillbaka till Norrtälje igen. Alla var nöjda och mest mamma!

I går torsdag så var båda killarna hemma. Ville går nästan inte alls på förskolan. De är alltid någon dag som går bort eller är röd dag. Det resulterar i att han aldrig kommer in i rutinen att vara där. Kämpigt varje gång vi ska gå dig. Vi får se framåt och tänka att skolan ska bli bra.

I gårkväll bar de in till stan igen. Jag skulle föreläsa på en utbildning för "Pratkompisar" som ska jobba på nätet på en sajt som heter Killfrågor.se

Pratade om socialtjänsten och temat "killar i kris". Alltid så spännande att möta nya människor. Ny energi, vetegiriga, intressanta och trevliga. Vilken jättebra grupp! En kul feeback var att de flesta hade en mer positiv syn på socialtjänsten när föreläsningen var över. Tänkt vad kunskap kan ge!

Urladdat med uppladdad åkte jag hem till Norrtälje igen.

Idag är jag inte så där "jättepigg". Fullt ös hela veckan. Smabon skulle åkte till Berlin men alla flyg är ju inställda. Så de ska nog hitta på något annat skojsigt tillsammans.

I morgon ska vi gå ut och äta en fin middag med mamma. Både jag, barnen och sambon (numera min trolovade) och min bror och hans sambo. Ska bli riktigt mysigt!

Så idag är jag hemma. Försöker ta de lugnt. =)

På återseende!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0