Tillbakablick

Trodde söndagens inlägg skulle handla om hur dåligt jag mådde och hur seg jag var. Men icke!

Ibland förvånar man sig själv. Ingen migrän, inget alls ont i huvudet. Kroppen har tränignsvärk med det är allt.

Rösten är raspig men de tar jag.

Jag hade så himla kul i går. Jag gillar att titta framåt och glädjas åt det man har. MEn igår flyttades jag tillbaka i tiden. Till en tid som var en av de bästa i mitt liv. Då allt på något sätt var lite enklare. Jag säger inte bättre men lite enklare (fast de visste jag ju inte då)

Då livet mest bestod av plugg, spela innebanduy och umgås med pojkvän och kompisar. Då långa sovmornar stod på schemat varje helg och innebandyklubban stod redo i hallen och bara väntade på att få användas och användas.

Då man träffade sina kompisar och lagkompisar flera gånger i veckan och då man tog förgivet omklädningsrummet härliga ton och sarkasmer. Så var det bara.

Igår hade vi reunion med vårt gamla innebandylag. Det var då jag fick bekräftat för mig att de 10 år vi spelade ihop, knöts så starka band och vi lärde känna varandra på fler än ett plan.

För nu stod vi där flera år senare. Lite äldre lite mer rykor men faktis- så jävla mycket snyggare!
För alla verkade ha landat. Blivit äldre, klokare och bättre. Men alla hade kvar sin skärpa och sin vasshet. Spelet fanns kvar och glädjen att få spela ihop igen.

De var så kul att ses! Kvällen avslutades med god mat och gott att dricka. Och massor och då menar jag MASSOR med gamla lagkamrater att surra och prata med. Rackarns vad kul vi hade!!! Precis så kul som jag minns att vi hade "back in the days. "

Jag bockar ödmjukast för er alla fantasiksa kvinnor!

Alla hann inte vara med på bilden......men ni finns med mig ändå!!!

Blidö Innebandy reules!!!!





Kommentarer
Postat av: Bollan

Åh, du sätter verkligen ord på mina tankar och känslor vännen!

Jag rös och grät när jag läste detta.

Blidö-tiden var magisk och nåt alldeles speciellt. Nåt man aldrig någonsin kommer och glömma, men alltid sakna.....

Tiden i denna förening var helt otrolig!!!

Vill oxå passa på att tacka alla för igår. Det var underbart att träffa er igen. Ni finns för alltid i mitt hjärta//Bollan.

2010-04-25 @ 20:30:07
Postat av: Walle

Du har så rätt! Och vad du kan skriva... Sätt ord på situationer och känslor så att man bara ryser. Jag grät när jag lämnade teatern i lördags. Samtidigt som jag var jättelycklig! KRAM

2010-04-27 @ 08:41:14
Postat av: Krullsidulls igen

Du är bäst! Jag fick också tår i ögat och klump i halsen. Tänkte på vårt samtal nyss och vad livet består av kontraster. Men tänk vilket underbart gäng vi var!!! Och är!!!

2010-04-27 @ 17:59:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0