Påskmätt och tacksam

Ja så har man ätit sig genom denna påsk också. Känns rätt bra faktis. =)

Lite rester av de goda lammet till lunch och utsökt kyckling till middag.

Fick träffa lillebror och N till middag. Har inte setts sen båda kom hem från T. Så vi hade mycket att gå igenom och jämnföra och utvärdera och minnas. Trevligt

Alla som inte träffat Olle på ett tag, förvånas över den rekordsnabba utvecklign som har skett medan vi varit borta. Tre tänder, kryper med rekordfart, ställer sig och upp och "försöker" gå kring bord. Äter allt som severas. Eller äter allt som kommer inom räckhåll. Så man får vara snabb i vändorna och hålla saker ur hans närhet.

Tänk att vi fick en sådan son! En son som är snabb, nyfiken och tidig mortorisk. Vad var oddsen på det? Tack för de säger ja. Tack för att min rädsla stillas och de finns bara en liten liten orosbit kvar. En ganska vanlig bit som jag tror alla som är föräldrar bär på.

Jag bär denna tacksamhet inom mig varje dag. Nästan varje dag sätter jag även ord på den. Jag känner mig så lyckligt lottat som har två så fina småkillar.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Vilka sötnosar! Ja, man ska vara tacksam för att man fått så fina barn. Tänker också på det varje dag och tänk egentligen så fort livet kan ändras. Därför ska man leva varje dag som om det vore den sista!

Kram johanna

2010-04-05 @ 14:02:22
URL: http://joseharaton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0