knoppen på kroppen

Ja denna lilla huvudknopp.

Att den kan värka och mola och ställa till det för en.

Migrän är inte kul. Den kan vara som en molnande tryck över ena halvan av huvudet och den kan plötsligt spricka upp och slå ut en med full kraft.

Det finns inget som gör mig så matt som detta. Har hittat ett sätt som lindrar. Medicin i tid och massage.

Idag blir det både ock. Har fått en tid för oljemassage hos Song Pinong på hamnvägen kl 17.30. Å så har jag laddat med medcin. Nu ska pangknacket bort.

Långsiktigt och förebyggande är det mindre inre stress, bättre sömn och taktilmassage som hjälper.

Det sistnämnda är väl de jag kontrollerar i dagsläget känns det som. Önskar att sambon kunde ge mig det. För hur bra det än är så kostar det. Å en föräldraledig mamma är inte fet i plånboken.

När jag börjar jobba mer regelbundet är det de första jag ska prioritera. Inbokade takilmassage pass hos Roslagens Alternativa. De är bäst!

Så...tills dess.....jobbar jag mera akutstyrkt med migränen. Å jag ska vara en preventions arbetande person! Icke bra Sofie. Du lever inte som du lär med din egen kropp.

Kan man söka soc bidrag för Taktilmassage? Eller ska kolla med kollegan om vi har budget för detta? Vi jobbar ju preventivt.

Om jag någon dag kommer vara ansvarig över en grupp männsikor i arbetslivet. Så...ska jag bygga in massage på deras schema. Så de så.

Oven and out




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0