Thailand i mina tankar

Tjolahopp!

Ny dag, nya möjligheter!

För er som undrat över läkarens citat nedan kan jag bara berätta att min vrede nu lagt sig och jag har blivit konstruktiv igen. Men det var ju bara så mycket som hängde på att jag skulle få ett svar av honom.

Vi har nämligen preliminärbokat en Thailandsresa! De håller biljetterna tills måndagmorgon sedan försvinner de. Och det var riktigt bra biljetter!!(bra pris, få stopp mm)Därav behövde jag ett svar av läkaren. Men icke. Men skam den som ger sig...jag har mailat bolaget och bett om nåt att hålla biljetterna en dag till så att jag kan få nya möjligheter att nå de läkare jag vill. Så det ska nog ordna sig ska ni se.

Åh...Thailand! En av de bättre och härligste länder jag varit i. Jag kan väl inte skryta över sådär jättemånga ställen men för att nämna några så har jag ändå besökt; USA (både öst och västkusten samt sydstaterna), Brasilen (både södra och mellersta) England (London),  Norra Mexico, Mallorca, Grekland, Italien, södra Spanien,...ja å så hela Skandinavien.

Men Thailand blir nu tredje gången gillt. Annars så känns det som om jag skulle vilja besöka nya ställen när man ändå reser. Så ofta blir det ju inte. Men Thailand har allt jag kan önska:

1. Trevliga människor
2. Bra klimat
3. Underbara och fina stränder
4. Exotiska platser (ja...fortfarande)
5. Billigt att leva och bo där
6. Hög standard på hotellen
7. Lätt att resa runt
8. Smidigt när man har barn med sig

Det blir liksom svårslaget för något annat ställe tycker jag. Men ni som läser detta får gärna komma med förslag på andra ställen som är såhär bra! Jag har länge tänkt på att resa till Sydafrika. Någon som har några bra erfarenheter därifrån så kommentera gärna!




Känns ju inte fel att ta en longtalibåt ut på en härlig ö!

Ha en bra dag!

/BN

Kommentarer
Postat av: Camilla

Det låter underbart med Thailand. Per Jäderqvist sken upp som en sol när han berättade att ni skulle åka =)

/ Camilla

2009-11-21 @ 12:05:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0