Krångelnatt

Ja.....gäsp, gäsp........ännu en krångelnatt med min lilla.

Vet att de mesta går i perioder men de är i alla fall jobbigt när de inte vill sova lugnt och skönt om natten. Min vill bara sova korta stunder just nu. Sen börjar letandes efter nappen och sen åker den ut och sen får han den igen och sen åker den ut -igen. Sådär håller vi på. Kan någon uppfinna något som håller den på plats? =)

Kanske är han mer hungrig? Han är ju trots allt 4 månader nu och igår var faktis första gågnen han fick annat än ersättning i sin mun. Lite poptatis/palsternacka. Det funka. Eller de är ju inte mycket som kommer in men en sked i alla fall. Och han svalde också.



Men nu kanske de är dax att göra lite välling på den ersättning han får. Så jag får införskaffa det jag behöver (lite majsstärkelse) och en napp med större hål så kanske han sover bättre och känner sig mättare. Försöka duger!

Idag är 5-åring hemma från dagis. De är planeringsdag. Som tur är finns kompisar på gatan som han kan leka med. Just nu spelas det bandy för fullt!

Men vi har hunnit måla en sväng innan han gick ut. De skulle bli fotbollsemblem. Sverige gick okej. (han gillar inte att måla i vanliga fall.) Men när han skulle göra Barcelonas...då tog det stopp. Krävde att jag skulle försöka. Jag provade. Då sa han: "så där fint kan jag aldrig göra". åhhhhh....gjorde jag så att han fick mera prestationsångest nu? Han vill att allt ska bli perfekt. Han får en bild i huvudet av hur de ska se ut. Men sen när de inte går att omsätta i praktiken - då blir han less. Lägger av. Tycker allt blir fult. Ja, inte lätt att vara 5 år och få til det som man vill.

Nu ska jag passa på att få i mig en kopp the!

Later!

/BN




Kommentarer
Postat av: tessan

Hej. Kul att läsa ännu en blogg, du gör den bra!

Se nu till att inte dricka svart te, utan rött eller grönt om magen krånglar. Själv dricker jag friggs gröna citron-ingfära te, det godaste o bästa! Har aldrig haft problem med magen sen jag bytte från svart... Ha det gott.

Tessan (Therese Viklund)

2009-11-23 @ 20:01:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0