Ja då var man igång då......

Trodde aldrig att det skulle hända. Men nu har de hänt. Min blogg är född! Har senaste tiden känt ett uppdämt behov av att uttrycka åsikter, få feedback och fundera i nya banor.

Kan de kanske ha med min situation att göra? Att jag är "mamma-upptagen" (föräldraledig på korrekt svenska)?
Att jag liksom måste få en extra ventil att skjuta ut mina funderingar? Att jag redan är lite svältfödd på sånt som stimulerar mitt intellekt?

Min sambo undrar ibland lite sådär att jag brinner så för mitt jobb och att jag älskar att jobba.....men just när han uttalat orden så kommer han på sig själv med att vara precis lika dan. Love to work - båda två.

Jag kan spekulera i detta med att starta blogg en hel del. Jag har redan funderat om vad som går att skriva ovh vad som inte går att teckna ned här...De mest privat får förbli så. Och de allra närmaste realtionerna mår nog allra bäst av att inte ventileras här utan Irl.

Jag tänker att det som kommer att gå och läsa här är allmänna funderar kring mitt liv och hur jag lever och vad jag tänker på. Vad som uppfyller min tid och vad jag lägger energi på. Vad som tar energi och vad som ger energi. Lite ditt lite datt. Stort och smått.

Vem är jag då?...Jo en tvåbarns mamma i sina bästa år. (eller?). Lever med sambo och mina två söner i ett radhus i en lagom stor stad i mitten av Sverige. Barnen är två pojkar: en som är 5 år och en som är snart 4 månader. Så alltså är jag "mamma-upptagen" (Jobbar starkt på att införa detta ord som ni märker) För inte är man ledig när man är hemma med två småbarn....Snarare mer "busy" än någonsin.

Well......de är väl är allt så här i premiär-inlägget.

Jo en sak till ....Är just nu sjuk stolt över min lillebror som var med på Tv 4 i morse. Han spelade synth tillsammans med två andra bakom Julian som släppt en skiva i dagarna. " Den bästa synth-pop skivan i år"  - löd kritiken.....

Så all credd till er alla!!


Sov så gott!

/Bullninjan





Kommentarer
Postat av: Doe

Kul att du kom igång:) Ska följa din blogg. Just ja, gillar namnet!!

2009-11-19 @ 20:10:56
Postat av: Lisa

Men se där!! Du är en handlingarnas kvinna! Hoppas att du klarar att skriva mer än vad jag har lyckats med... Tack för idag och jättekram, tycker så mycket om dig!

2009-11-19 @ 21:47:07
URL: http://lisaegul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0