Helt slut.......tur att de e soffan som gäller ikväll!

Har precis lagt den lilla. Den stora sitter nyduschad i soffan och väntar på att pappa ska komma hem och "natta".

Vi har haft gympa , den stora och jag. Som brukligt på onsdagar. Men ikväll var sista gången innan avslutningen nästa vecka.

Då ska de övas på att visa upp något trevligt för alla nära och kära. De ska vara ordning och reda. Försök med det ni, med 9 st femåringar i en gympasal, om ni kan! De är en pers kan jag säga!! Men rackarns va roligt det är! Inte en lugn stund på den timma de vistas i hallen.

Roligast är trampett och skeppsbrott. Antagligen för att de kräver att man jobbar "190" och springer mest hela tiden! För så är det ju när man är fem,sex år. Det bara far runt i kroppen på en hela tiden och det är svårt att sitta still.



Sen är det skillnad på att vi har bara killar i gruppen. Det märks när det kommer tjejer efteråt och de hinner dubbel så mycket på sin tid eftersom det där med att lyssna sitter som en smäck för dem. Att det är sådan skillnad! Hade inte trott det om jag inte sett det själv. Bara det är en egen diskussion som jag inte orkar gå in på ikväll. Det här är med genus och kön. Intressant men det får jag ta en annan gång.

Nu ska jag runda av för ikväll....I morgon får jag hembesök av min chef. Det blir trevligt och intressant! Ska låta er få veta senare vad vi kom fram till!

Kul att det verkar var en skara som läser bloggen regelbundet! N är så välkomna! Tack också för alla trevliga kommentarer! Jag läser allt, men hinner inte svar på allt!

Nu stundar snart Arga snickaren och Grey´s!! Laddar med filt, en kopp thé och en god macka!

Sleep tight!!

/BN


Kommentarer
Postat av: Lisa

Gud, du är verkligen en aktiv bloggare! Man får skämmas! Längtar efter dig, kram!

2009-11-25 @ 20:08:12
URL: http://lisaegul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0