En bra natt

Godmorgon alla trevliga människor!!!

Ja idag är man lite piggare. Har fått sova både en och två timmar i följd. =) Kanoners!
Idag står bvc-besök på agendan. Kanske även en lite fika med bästa bästa kompisen. Vi får väl se om våra tider synkar. När båda har små så vet man aldrig hur läget blir. De ska ju ätas och sovas och grejas. Å ibland när man vill ses så osynkar de.

Vi har båda större barn som går på förskolan. Eller dagis som jag fortfarande säger. Har svårt att få in det där med förskola. Ja.....när man har äldre som går på dagis så har man ju lite timmar på förmiddagen ensam med den lilla. Jag tror fortfarande att jag ska hinna så mycket på dessa timmar. Sätta in kort i album, ringa de där kompisarna som jag inte hunnit prata med på ett tag, kanske baka en god kaka att ha till fikat (det måste man bara ha när man är mamma-upptagen), kolla posten, ringa sånna där "viktiga andra samtal", beställa tapeter, välja balandare till nya köket....ja listan kan göras lång.

Vad händer då i praktiken? Jag hann duscha och klä på mig och äta frukost. Ja det var det som häde på dessa timmar utan den stora. Katastrof. Ja nu kanske jag överdriver lite tror ni. Men icke. Oftas ser det ut så. För det som jag glömmer är att på dessa timmar så går mycket av tiden åt till att; byta blöjor, fixa med ersättning och mat till lillbrallan, han ska sova (30 minuter stötar) man själv ska få i sig något. Någon ringer och vill prata en stund. Ja...å så var de dax att gå och hämta den stora!!

Nu ska jag inte klaga så mycket över detta lilla I-lands problem för jag har det ändå bra. Å jag tar det lugnt och försöker att inte stressa. För i de stora hela så kommer den här tiden inte igen. För nu blir de inga mer barn i detta hus. Så de gör inte så mycket att det inte hinns med så mycket annat. Jag har i alla fall fixat lite fint till advent - så de så!!

Later alligator!!

/BN

Kommentarer
Postat av: Jessica Alm

Hm, jag vet vad jag har att se fram emot då, när min lillräka kommer ut... Kommer ihåg att det var så där redan när Emilia kommit, man hann ju INGENTING på hela dan... Daniel gjorde till och med frukost till mig på morgonen och ställde in i kylen... Men, som du säger, I-landsproblem och vi ska ju inte heller ha fler än två barn, så det är bara att bita ihop och njuta av den tiden... Ha det bra, kram Jessica

2009-11-25 @ 14:03:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0