Då var de fredagsmys...=)

Storkillen sitter i soffan med godisskålen......
vågar man lita på att det finns något kvar när jag kommer ner?

Sambon har lite julfest med jobbet och vi är själva hemma ikväll. Fast mormor var snäll och kom över en sväng och håller oss sällskap. På tv.n rullar sonens favoritprogram: Barda. Han är helt såld på det och har väntat så efter den nya säsongen. På fredagarna får han känna på storebror livets sötma: att stanna uppe längre en lillbrorsan. De ni. De smäller ganska högt. =)
Själv väntar man in Idol. Svårt läge nu....men här kommer min rangordningslista:

1. Calle
2. Mariette
3. Erik
4. Tove



I helgen har vi fullspäckat schema. I morgon lördag, firar vi lilla julafton. En Ålänsk /österbotten tradition (mina föräldrar kommer därifrån). Då smakar man av julbordet, har en liten gran och får ett paket. Tomten kommer aldrig in utan han slänger in klappen genom dörren och ropar :God jul!

När jag själv var liten gjorde vi det till en grej att försöka hinna ikapp Tomten, men han var alltid för snabb ;). Min son är precis likadan. Blir spännande att se hur han reagerar i år. Tror stenhårt på tomten fortfarande. Kanske är det sista året. Nästa år början han skolan och då brukar ju de äldre upplysa en ganska snabbt om hur läget är. Hoppas hoppas han får tro länge till!

Så i morgon stundar det. Å då kommer våra föräldrar och min bror och hans sambo. På söndag är det Stockholm som gäller. Sonen och jag ska gå och se Rasmus på luffen. Ska bli supermysigt!!!

Så vi får se hur mycket jag hinner blogga under denna helg. Borde kunna få till ett litet inlägg i alla fall.
Jo en sak till: Idag var jag och sönerna nere på stan. Den lilla sov över 2 timmar!!!!! Så vi hann få en trevlig och mysig lunch, kolla i leksaksaffären, hem till farmor och baka pepparkakor!!! Mysigt att kunna få uppleva detta med att få lite ensamtid med den stora för en gångs skull!

Trevlig helg på er!!!

/BN


Kommentarer
Postat av: mia

Var hos mamma i helgen Tankarna fanns hos er o den goa tradition Sådant glömmer man inte Kramar till er alla

2009-11-30 @ 12:11:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0