Plockepinn



I dag har jag spelat plockepinn otaliga gånger. Helt ok faktis. Klassikst, enkelt och blir inte så tråkigt fort.

V gav upp när jag plockade till mig 20 poängaren. Å det hände det endast en gång av alla omgångar vi körde.

Men då var de stopp. Han sjänk ihop på golvet och tyckte allt var värdelöst. Jag var ett pucko och han sj var dum och "då kommer nog inte tomten sa han". "Tomten tycker nog jag är ett pucko om jag håller på att säga det till dig"

Hum...smart unge. Han reflekterar sj utan att jag behöver säga något. =) Tänker högt liksom. De e bra.

Så jag sa att nog kommer det en tomte. " ja......men han kommer säkert ge mig en docka el nåt jag inte vill ha då" - sa V. Nej de tror jag inte sa ja. De verkar ju helt onödigt att ge dig en sådan om du inte har skrivit upp det på önskelistan. "ja...men mamma...ibland får man faktis saker som man inte önskat sig och som inte står på listan"

Smart unge.

Ja de blir nog bra till slut. Med både tomte och försluter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0