Plastgran och funderingar



Ja....då var det slut med en fin jultradition. Äkta julgran.

Vi är så allergiska i vår familj att jag redan förra året tänkte tanken att jag behövde köpa en i plast. Men det har tagit emot. Men så i år gjorde jag slag i saken och idag köpte jag en i plast.

VIlle och jag monterade upp den och vek ut varje liten gren så att den skulle se så fin ut som möjligt. Helt ok resultat. Får lägga upp en bild lite senare.

Köket saknar fortfarande en list och en blombräda, men annars är det klart. VI är så superdupernöjda. =)

Idag har jag flackat omkring och gjort ärenden och så hämtat Ville på dagis. Tackat fröknarna för terminen med en chokladask. Sedan har vi varit hemma och stökat. Har inte hunnit baka något till jul, men då är det tur att man har en sådan fantastisk mamma som idag kom med ett litet lass men lussebullar, pepparkakor, knäck och småkakor. Hon har även hjälp till med all tvätt vi sparat på oss.

Vet faktis inte vad jag skulle göra utan henne. Hon är oumbärlig för oss. Jag hoppas jag kan ge lika mycket tillbaka till henne som hon ger oss. Det är inte så lätt för hon är en krutgumma utan like. Jag hoppas jag även kan vara så generös mot mina barn när de blir äldre och vill ha hjälp. Hon är en sann förebild på många sätt och jag beundrar henne för hennes ork och hennes stora hjärta.

Pratade med en vän idag också. En som inte har de så lätt just nu. Så en tanke till dig min fina!! Alllt kommer ordna sig ska se. Även fast de inte känns så just nu. <3

I morgon är dan före dopparedan!
Jag har två klappar kvar att köpa + lite julfinkläder till lill och storbrallan.

Ses!






Kommentarer
Postat av: mia

Vilken tur vi har som har så goa mammor Saknar våra jular men våra tankar är hos er Mia o Anita

2009-12-23 @ 14:28:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0