Lucia och söndagsöppet



Idag ska jag försöka komma ner på stan. Har inte varit nere och tittat på julklappar en enda gång.
Det har varit fullt upp de senaste veckorna. Men idag ska jag göra ett försök att komma ner och inhandla något till Ville och Olle.

Min lucia-morgon såg ut såhär. Olle vakande kl 07.00. Jag hade legat vaken sedan kl 05 av olika anledningar. Gick upp och gjorde min svärmor sällskap vid köksbordet. Hon e alltid uppe med tuppen! Olle fick lite välling och kläder och jag fick lite frukost. Sedan blev det kaffe och en lussebulle. Mums!

T och Ville dök upp någon timma senare. Ville hade pepparkakskläderna på sig. En liten stund i alla fall.=)
Vi fick en liten pratstund, T och jag innan de var dax för honom att åka och hämta ett släp för att få bort allt vår gamla kök från vår tomt. Det ligger en hel hög med bråte ute på gården. Så nu är han, Ville och svärfar på gång med det. De är deras projekt under dagen.

Nu har vi bott här en vecka. Funkat bra för det mesta. Jag ska absolut inte klaga. Det är för en begränsad tid och jag har svärföräldrar som ställer upp för oss. Känns bara konstigt att inte sova ihop med sin familj. Mest rörigt är det nog för Ville som är på dagis, här på dagarna och kvällen och sen hem och sova på natten.

Men jag hoppas jag kan få flyttat tillbaka i mitten av veckan. Allt hänger nog på om vår "fläkt-kille" fixar fram vårt agregat som ska sitta på utsidan av huset. Snickaren och hans "stab" kommer vara klara som de lovat. De är jag inte det minsta orolig över.

Nu vaknar Olle!

Ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0