Kvällsmys och reflektioner

Ikväll ska de spelas.

Vi ska köra några omgångar med "Den försvunna diamanten"



Har ju själv spelat den ett antal gånger när jag var barn. I år fick Ville det i julklapp av mormor.

Har varit en riktigt bra dag. Den började inte så bra med migrän och otrolig trötthet, men de ordnade till sig riktigt bra. Fick sova en stund på förmiddagen, lite Zomig nasal....tog det lugnt och sen släppte det.

T åkte gricker med Ville och åkte sedan och tränade själv. Jag träffade två kompisar och tog en mysig fika nere på stan. Själv, utan barn.
Det behövs inte så mycket för att fylla på med energi. Känner att det är viktigt att göra något annat än att "bara vara hemma" . Få lite annan input än barnen, även fast de ger mycket de med. Men intellktet kräver mer ibland. Så skönt med bra vänner. Jag känner mig verkligen priviligerad att ha många fina vänner.

Det är bara lite svårt att hinna träffa alla så mycket som man sj vill. Tiden räcker inte till. Man får ta de lite stötvis. På det stora hela kanske man inte hinner ses så mycket, men sanna vänner finns där ändå. Man kan hålla vänskapsrelationer igång på andra sätt med. Sms, mail, telefonsamtal och träffar så klart. När man har barn och familj som tar de mesta tiden, så måste man också sänka kraven på andra sätt. Jag inser att jag inte kan få allt på en gång. Det skulle gå men då skulle jag bränna mig själv.

Jag vill ju: vara hemma med mina barn och min sambo (och vara närvarande och lyhörd...inte bara trött och tom på energi), ha ordning och reda hemma, träffa mina vänner, träffa mina släktingar (mamma, bror, sambons syskon, svärisarna), gärna jobba lite, hinna läsa bra böcker, hinna se bra filmer, hinna hänga med vad som händer i världen, gärna laga bra och nyttig mat, hinna träna, resa....and so on and on....

Ja...antingen lägger man ner några av dessa punkter, eller så försöker man göra lite av varje, eller så...ja.....

Ibland tror jag att jag gör lite av både. Håller igång allt och drar ner på vissa punkter. Den senaste tiden så kan jag säga att "läsa böcker, kolla bra filmer, och hålla koll på världen" punkterna INTE varit prioriterade. Inte heller " ha ordning hemma" och resa.

Men jag gör så gott jag kan just nu. Idag.
Jobbar på att försöka fånga dagen. Inte stressa upp mig. Leva närvarande och i nuhet (med framförhållning)

Det är inte så lätt. Men just nu...just denna minut så har jag flytet. Jag är tillfreds. Känner tacksamhet över vad livet lärt mig och lär mig.

Så..........jag behåller lugnet och glider i medvind ikväll.

Till er som inte har flow ikväll.....jag delar gärna med mig.

Pease

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0