Kök eller inget kök - de är frågan




I morse ringde sambon och berättade att vår kära snickare blivit sjuk. Ryggen hade pajat.

PANIK!!!!!!

Men som den goda snickare han är så hade han fixat en ersättare för dagens arbete. Vilka gör de liksom?
Nu i eftermiddag när jag skulle gå och kolla läget hur de ser ut i köket så stod han ändå där!! Snickaren alltså. Jag blev helt paff!!

Nej då har den pliktrogna mannen varit hos läkaren och sedan smällt i sig smärtlindrande. Ja vad ska man säga. Men jag tänker på honom och att han ska hålla också. Han har ju en familj som behöver honom. Ja förskte säga att: de finns ett liv efter jobbet också.

Ja de är dubbelt. Bra för oss men inte så bra för honom att han inte håller i ryggen. Tack snälla C för att du orkat och har en sådan bra man! Tack snickaren för att du är så plikttrogen!

Så de blir nog ett kök till jul i alla fall!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Ja, vad ska man säga om denna snickare. Precis som du säger- han är ju inte som de hantverkare man är van vid;) Men han är väldig mån om er och att det ska blir klart dom han lovat. Jag tycker att även ni är tappra- du och lillbrallan hos farmor och farfar och T och storbrallan hemma!

Men jag ska inte sticka under stolen med att jag längtar till Thailand, där hela familjen kan vara på plats samtidigt! Var nog 3 månader sedan....

Kram!

2009-12-12 @ 19:16:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0