Julafton

Ja då var man hemma igen efter att ha kuskat runt lite bland släkt och vänner.

I år kom vi hem tidigt. 20.30 är kl nu och den lilla har precis krypit till kojs. Han har varit så snäll och tapper. Gått från famn till famn och mest varit glad och nöjd, även fast han gnuggade sig i ögonen den sista timmen. Skönt att komma hem i tid och packa upp och bara strosa runt och mysa. Nu ligger han i sin säng och småsnackar....somnar nog snart in gott med nya snuttisen under kinden.

Ville längtade hem efter sitt nya lego. Överst på hans lista stod ett Lego Star wars; Anakins Y-wing. Så nu sitter han på sitt rum med T bredvid sig och bygger. Mys.

Det blev inte så mycket klappar i år. Det blir mindre och mindre och det är skönt tycker jag. T hade ändå slagit på stort för min del. Han är så generös. Å visst är det ändå kul att få klappar!

I år pricka han in bra. Jag har gått och suktat efter ett par stövlar på Edblads, men plånboken har varit för tunn. Blev glatt överraskad då jag fann ett par i paketet.


Fina va!

Fick även ett presntkor tpå Edblads (gratis reklam) och en konsertbiljett till KENT. Klockrent.

Av mamma fick jag också presntkort på Edblads.

Av mig fick T ett presntkort på Edblads.

Så Edblads.......vi är nog Vippisar nu. =)

Edblad & Co



Först spenderade vi förmiddagen hos mamma och bror och hans flickvän N. Det blev traditionell tomtegröt och skinksmörgås. Utdelning av klappar och lite julgotter.

Sen en sväng förbi kyrkogården och tände ljus för min pappa och bror. Det var så vackert där. Fridfullt och så ljust och fint med all snö.

Sen en sväng förbi mina "fadderbarn" i Kvisthamra för lite julkramar. Sen till Solbacka och svärisarna. Min mamma firar också med oss alla. Det är trevligt. Där väntade kusiner och fastrar och farbröder. Gott fika och så Kalle och hans vänner.

Sen kom tomten! Så lite klapputdelning och sen stort julbord. Härligt!

Men nu är vi alltså hemma igen..

Så till er alla - en riktigt god jul!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0