Brittany Murphy död



Ännu en Hollywood-skådis som gått döden till mötes. Vet inte orskaen till detta då man offentligt bara gått ut med att hon drabbades av hjärtstillestånd och inte kunde återupplivas. Men de är ovanligt att en annars frisk 32-åring bara dör.

Vet att hon plastikopererats ett fertal gånger och ätit smärtstillande tabletter. Har säkert blivit beoende.

Vad går gränsen för hur mycket andra ska lägga sig i?
När jag jobbar med unga och beroende så säger jag alltid "Riv upp himmel och jord för de du bryr dig om" När de handlar om drogberoende så måste man agera kraftfullt och med en stor portion tålamod och massor av kärlek. Jag förösker peppa och ingjuta mod i alla de människor jag träffar i mitt arbete som håller på med droger på ett eller annat sätt. Att våga stå mot, våga stå upp och att våga säga hur mycket man bryr sig. Att föröska hjälpa de man bryr sig om och att de inte är en privatsak att få droga ifred.

Att lämna en männsika ifred med sina problem - är inte schysst. Jag vet att de ibland inte går att hjälpa också. När personen i fråga bestämt sig för att droga och när personen besätmt sig för att inte bli hjälpt. Då är de svårt. Väldigt svårt.

Men är man förälder till ett barn som inte är myndigt så är man skyldig att inte ge upp. Man ska vara på dem som en igel, men ske ge dem så mycket kärlek att de blir less. Man ska nöta sig fast och inte vända bort sitt ansikte. Man ska vara där.

Världen blir fattigare utan dem som spider solsken och glädje. Jag vet inte vem Brittany var men jag såg hennes filmer och hon gjorde att jag skrattade. Världen förlorar på så sätt lite solsken idag.

R.I.P Brittany


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0