Besök på akuten =(




Ja....vad ska jag säga. Fick åka till akuten ikväll med Ville. Är det inte den ena så är det den andra. Känns som om mit thjärta sitter i halsgropen ibland. Ändå var jag rätt så cool idag. Menn oj vad man kan bli rädd och orolig för de små. 

Ville har ju varit sjuk några dagar förra veckan, men pigg och alert i helgen. Så idag fick han gå till dagis som vanligt. När vi hämtade honom så var han på dåligt humör ioch trött (inget ovanligt) Så när vi kom hem la han sig och kolla lite tv när jag fixa mellis. Han åt dåligt och klaga över huvudvärk. Helt plötsligt börjar han spy. Och jag ser blod. Hjälp!

Vi tog oss till aktuen och där spydde han mer och sen blev han slö och somnade. Blek men ingen feber, ingen sänka, ingen stelhet i nacken, inte ont i magen, inga konstiga utslag. De hittade inget fel på honom. De konsulterade Astrid Lingrens sjukhus. Efter någon timma blev han bättre. Han började dra historier och rammsor i stil med: "kolla på låret - du har bajs i håret" och sen sa han:" Nu e jag jättehungrig. Jag skulle vilja ha McDonalds"

Eh???????

Ja...vi fick ta oss hem och skulle återkomma om han blev sämre igen. Vi åkte hem. Ville åt McDonalds och vill ha mer mat. Nu har sambon och han åkt hem för att sova i huset i natt. Ville får stanna hemma från dagis i morgon.

Men vad hände liksom? En megaintensiv och kort magsjuka? Jag fattar ingenting. Någon som har liknande erfarenhet??

Nu ska jag bädda rent i sängen och ta en dusch. Krypa ner och föröska sova några timmar. Ska jobba någon timma i morgon igen. Är för trött för att orka ta mig samman och skriva mer på hsitorien om Olle. Återkommer om den. Han ligger i alla fall och sussar sött i sängen i rummet där jag sover.

Over and out!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men kära nån, vad obehagligt, stackars Ville. Och Er, e d inte nog nu då! Hoppas du får sova inatt nu så du står pall i morgon. Styrkekramar söstra di.

2009-12-08 @ 02:03:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0