Annandagen

Tjolahopp tjolahej!

Idag har dagen försvunnit fort. I morse vaknade lillbrallan tidigt men somnade om efter en timma....så jag passade på att snusa in en stund till jag med.

Sen upp och lite frukost och iordningfixning. Olle och jag begav oss ner på stadens gator för att kika lite i affärer och byta lite saker han fått i julklapp. Det var några storlekar som var för små och en sak som vi fått dubbelt.

En sak som slog mig var att det var medelålders, barnfamiljer och pensionärer som var ute. Kan tänkamig att den yngre generatione ligger bakis idag, eftersom juldagen här är en stor "gå utdag". Men här var de ingen bakisdag.....trött men icke bakis. =)

Fick byta alla saker utan kvitton (vilket var skönt) sen hem för att ge Olle lite mat. T och jag byttes av och han och VIlle drog iväg för att handla lite. När d ekom hem så drog jag iväg på Friskis för ett ABBA-pass. Så bra och trevligt. Bra ledare som gör att de blir roligare att träna.

Nu ivkäll har min mamma vari här på middag. Åt "sinkadus": fläskfilé, tomat, bacon, ost och en sås med dijonsenap. Allt i en form och så in i ugnen. Lite ris till det. Mums!



Nu blir det lite tv. Robinsson och så andra delen av Stenhuggaren som T och jag började kolla på igår.

I morgonbitti ska T och VIlle upp och åka skridskor med kusinen. Jag ska bara softa runt i pyjamasen...tänkte jag i alla fall.

See ya!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0